Klaus en Rolf Kremers

Uw wens
is onze ambitie

Al 160 jaar lang zijn wij onvermoeibaar bezig met onderzoek naar en het ontwikkelen van hoogwaardig beddengoed en producten die het leven aangenamer maken. Paradies is constant op zoek naar nieuwe manieren om een gezonde nachtrust te bevorderen en zijn herstellende werking te verhogen.

In onze eigen laboratoria simuleren wij praktijkgerichte situaties. Door consequent te blijven investeren in onderzoek en ontwikkeling zijn wij de concurrentie qua knowhow altijd één stap voor. Onze samenwerking met industriële antropologen, kledingfysiologen en testlaboratoria van onafhankelijke onderzoeksinstellingen draagt ertoe bij dat wij constant kunnen voldoen aan uw en onze hoge normen.

Paradies staat echter voor meer dan alleen geperfectioneerde, eersteklas producten. Paradies staat ook voor een bedrijfsfilosofie die zich verbindt met de meest belangrijke en essentiële behoefte van de mens, waar ter wereld dan ook, namelijk de behoefte aan rust, welzijn en geborgenheid in een gezonde leefomgeving.


5e Paradies-
generatie

Klaus en Rolf Kremers

1854 Oprichting in Vluyn
am Niederrhein

In 1854 richtte Wilhelm Kremers, de betovergrootvader van de huidige bedrijfsleiders, in Vluyn een fabriek op voor gewatteerde en gestikte dekens. Wilhelm Kremers verstond de tekenen van zijn tijd en investeerde tijdens het opkomende industrialisme in machines voor de fabricage van geavanceerde producten.

Couple Kremers

vanaf1870 Modernisering
met stoomkracht

In 1870 ontstond de firmanaam “Gebr. Kremers“, een naam die het bedrijf een lange tijd zou voeren. De basis voor een florerend familiebedrijf was gelegd. Vanaf de tweede generatie - Heinrich, Gottfried en Jakob Kremers - deed de stoomkracht zijn intrede, toen de opkomende technologie.

Company modernised with steam power

vanaf1900 Expansie en
innovatie

Rond de eeuwwisseling nam de derde generatie het roer over met Wilhelm Kremer aan het hoofd. Met veel vaardigheid wist hij zijn klantenkring uit te breiden tot ver over de grenzen van de Niederrhein, zoals de grote steden van Duitsland en zelfs Nederland en België.

production hall

vanaf1930 Economische crisis en
Tweede Wereldoorlog

Na de vroege dood van Wilhelm Kremers in 1930 voerde zijn weduwe de onderneming door de zware jaren van de economische crisis en de Tweede Wereldoorlog. Gedurende deze periode werd het bedrijf uitgebreid met nieuwe magazijnen en expeditieruimten, een afdeling voor donsdekbedden en een nieuw kantoorgebouw.

Van Kremers Steppdecken

vanaf1945 Herstel en
groei

Na de Tweede Wereldoorlog werd het familiebedrijf overgenomen door de vierde generatie onder Werner en Dieter Kremers en beleefde het de tijd van de wederopbouw en de beginnende economische opleving. In de jaren 50 was de verkoop van beddengoed weer terug op internationaal niveau.

production hall

vanaf1949 Ontwikkeling
van synthetische vulvezels

Het bedrijf geldt sinds 1949 als pionier op het gebied van verwerking van synthetische vulvezels voor beddengoed en slaapzakken. De impuls kwam destijds van Prof. Dr. Paul Schlack, de uitvinder van de polyamidevezel perlon.

production hall

vanaf1954 Slaapzakproductie
voor expedities

In 1954 rustte het bedrijf de eerste Himalaya-expeditie uit met slaapzakken. Deze waren gevuld met synthetische vezels, eerst dralon en later met de nieuwe polyamidevezel. Er volgde meerdere expedities, onder andere die van Hermann Buhl en Dr. Karl M. Herrligkoffer.

Mont Everest

1958 Vestiging
Stuttgart

De onderneming breidde zich uit door overname van andere bedrijven en de bouw van nieuwe vestigingen. In 1958 werd voor dit doel de Ideal-Steppdeckenfabrik in Stuttgart aangekocht en een moderne vestiging opgericht in Winnenden (bij Stuttgart).

quilt factory in Stuttgart

1965 Overname van het
merk Paradies

In 1965 namen de broers de Paradiesbettenfirma M. Steiner & Sohn (toen gevestigd in Frankenberg, Saksen) over. Met deze aankoop verwierf het bedrijf alle knowhow en het traditierijke handelsmerk “Paradies“, dat al sinds 1903 stond geregistreerd bij het handelsregister van Berlijn.

Advertisements

vanaf1969 Uitvinding van de
eerste vezelvulling

Werner en Dieter Kremers investeerden in de ontwikkeling van een nieuw type vezelvulling. Het eerste wasbare, met textielvezels gevulde gestikte dekbed was een novum op de beddenmarkt en heeft Duitse slaapcultuur voorgoed veranderd.

Advertisements

vanaf1970 Consumentenreclame

In 1970 startte Paradies een grootschalig en succesvol reclameoffensief via de media (tv, radio en bladen). Deze campagne legde de basis voor de huidige naamsbekendheid van het merk.

Advertisements

vanaf1977 "Natürlich Paradies"
natuurvullingen

Onder het motto “Natürlich Paradies“ bracht Paradies met succes de nieuwe natuurvullingen Biofill en Biolana op de markt. Deze vullingen waren het resultaat van een wetenschappelijk onderzoek door Paradies naar een gezonde en verkwikkende nachtrust.

Advertisements

vanaf1990 Image, marktsucces
en handel

De jaren 90 werden ingeluid met de slogan “Die Marke mit Herz“ (Het merk met hart). Samen met de handelspartners werd de merkbekendheid via campagnes bij POS en in krantenbijlagen geforceerd.

Advertisements

vanaf1997 Innovatieve
reVita steunkern

Met de nieuwe ontwikkeling van de thermoactieve steunkern Paradies reVita werd het Paradies assortiment aan drukverlichtende producten, zoals neksteunkussens, zitkussens, steunrollen en neksteunen, verder uitgebreid.

Advertisements

2002 Ontwikkeling van
Paradies Biofill

In 2002 lanceerde Paradies de Paradies Biofill®. Deze innovatieve en milieuvriendelijke textielvezel wordt gemaakt van jaarlijks hernieuwbare grondstoffen op basis van plantaardig zetmeel.

Paradies Biofill®

2003 Paradies
viert feest

Paradies had twee goede redenen om feest te vieren, het 100-jarige bestaan van het merk in 2003 en het 150-jarige jubileum van de onderneming in 2004. Deze feestelijke dagen werden omlijst met veel activiteiten.

Advertisements

vanaf2005 Op de consument gerichte
campagnes

Paradies ondersteunde de handel actief in de verkoop van haar producten met de invoering van testweken, prijsvragen en attractieve promotionele geschenken De succesvolle campagne “Test het beste - met 14-dagen retourrecht” loopt nog steeds.

Advertisements

2009 Ontwikkeling van
Paradies Fill 2.0

Paradies Fill® 2.0, de duurzame en milieuvriendelijke textielvezelvulling uit gerecycled materiaal, zodat de schaarse hulpbronnen werden ontzien, was het resultaat van meerdere jaren onderzoek, uitgevoerd in overeenstemming met de kwaliteitswaarden van het merk Paradies.

Paradies Fill 2.0

2013 Ontwikkeling van
Cool Comfort

Het eerste merkdekbed met Softcell® Cool (een actief verkoelende textielvezelvulling) was een mijlpaal op het gebied van nieuwe ontwikkelingen. Zeer kleine microcapsules slaan de overtollige warmte op en zorgen voor een duidelijk koeler en droger slaapklimaat.

Advertisements

Contact

Wij willen dat de klanten die hun vertrouwen in onze producten en het Paradies merk hebben geplaatst volledig tevreden zijn. Dat is waarom wij er continu naar streven om onze producten te optimaliseren.

Mocht u vragen hebben, neem dan contact met op via ons contactformulier.

U kunt uw vragen of suggesties ook schriftelijk aan ons opsturen. Wij zullen dan zo spoedig mogelijk contact met u opnemen.

Paradies GmbH








* Verplicht veld

Gegevensbescherming